Tuesday, October 27, 2009

Om att skriva till riksdagen

Sjuttsingen vilken respons det fick att skriva brev till riksdagen. Märkligt nog (?) inte så värst mycket från de folkvalda som jag skrev till men från massor med andra medmänniskor. Folk jag känner och inte känner, läsare jag visste att jag hade och inte visste att jag hade skriver till mig och berättar att de också ska skriva eller redan har gjort det.

Ni är ju för fan helt UNDERBARA - ALLIHOP!

VI ÄR INTE ENSAMMA!

Kom bara ihåg att bifoga den verkligt viktiga "detaljen" att tillväxten är av ondo och att den står i konflikt, inte bara med klimatet utan även med ett mänskligt samhälle.
Varför är detta så viktigt?
Jo, för att de smartare grupperingarna inom världsfinansen redan försöker dra nytta av situationen. En stor världskris kan t.ex. användas som en förevändning att stifta nya lagar som gynnar ett visst intresse. Monsanto (världens största agrikulturföretag) sägs via sina lobbyistfirmor vara inblandat i klimatförhandlingarna i Köpenhamn. Ni har säkert redan hört om detta företags patent på olika sorters genmodifierat utsäde som är beroende av bekämpningsmedel; hur man totalt slår ut befolkningar och gamla odlingstraditioner; att det var de som tillverkade Agent Orange (som avlövade Vietnam); att de vill ha kontroll över all världens matproduktion. SÅ... inga halvmesyrer i Köpenhamn!
Tillväxt år dem fattiga som verkligen behöver den och down-shifting för oss!


Mvh:
Johannes

Labels: , , , , , , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home