Monday, January 02, 2006

En vän sa mig att bästa stunden för skrivande är på morgonen, direkt efter man har vaknat. Jag testar den tesen sen en tid tillbaka och det verkar ta mig f*n som det stämmer. Det är som om texten bara rullar fram utan någon ansträngning från min sida. Alla de här blogarna är t.ex. skrivna på morgonen. Nu menar jag inte att innehållet nödvändigtvis blir bättre eller språket vackrare, nej bara att det går lätt och fort.

Just nu spelar jag nyårsrevy i Säffle. Humor är svårare än mycket annan teater. Folk kommer dit med den speciella förväntan att få skratta och då gäller det att kunna leverera. I "vanlig" teater känns det som om jag kan sejfa mera eftersom publiken inte riktigt vet vad de kan förvänta sig när de kommer dit.
Jo, jo...

För er som surfat in från Paganus hemsida och är intresserade av vad som händer där kan jag ju berätta att vi är mitt uppe i nya inspelningar. ...eller, nja. Inspelningen är egentligen klar och vi håller på med mixningen jag Jerry och Fredrik just nu. Kanske kommer upp lite nya låtar på hemsidan snart.
www.paganus.se

Ja, ja kära läsare (alla tre, eller hur många ni nu kan vara), jag återkommer snart med mer.

Johannes Törrkvist

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home