Thursday, December 08, 2005

Ja, då har det börjat då!

Fick en vision här om dagen:
Jag ska inte bara sjunga om skogar, fauner, frön och liv; jag ska skriva om det också!
Så; hjärtligen välkomna till min (Paganus-Johannes) blog.
Ämnena är alldeles för viktiga att enbart skrålas ut av en självupptagen rocksångare i ljus från en glittrig scen. Dessutom är jag medveten om min bristande förmåga som poet och att innehållet ibland kan förlora sig i de mystiska bilderna. "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta" - som en annan, betydligt mer begåvad poet sa en gång.

Ni vet hur man kan få en sån där upplevelse när man begriper något, inte bara med förnuftet utan med hela kroppen, med hela medvetandet. Sådan var min vision!
- Skriv, sa den.
- Ok, sa jag.
Så jag återkommer inom kort med skrivet material.

Mvh: Johannes/www.paganus.se

1 Comments:

At 4:43 AM , Blogger Johannes said...

Ha, ha. Hej Dom. Kul att se dig här. Hoppas allt är bra med dig.
Har du kollat in mitt och fredriks band? www.paganus.se

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home